пʼятниця, 9 вересня 2016 р.

Аналіз стану виховної роботи за 2015-2016 навчальний рік

У минулому навчальному році я працювала класним керівником 5 класу. На початку навчального року я визначила мету і завдання для дитячого колективу й для себе як класного керівника. Запланувала  роботу зі зміцнення класного колективу, формуванню в учнів позитивного відношення до його цілей, завдань, діяльності й окремих членів колективу. Також продовжила роботу з виховання в школярів пізнавальних інтересів, активності, самостійності й творчого відношення до навчання й підвищення на цій основі успішності.
Для себе визначила завдання в окремих аспектах виховання:
1) зміцнення здоров'я учнів і виховання в них здорового способу життя;
2) формування соціального інтелекту й виховання на цій основі духовності й моральності;
3) виховання поважного відношення до праці, працьовитості;
4) посилення роботи із правового виховання учнів.
На мій погляд, завдання виконані.  Рік видався не простим для всіх: і для батьків, і для вчителі, і для учнів. Проте майже всі учні класу не втратили інтересу до навчання.
Говорячи про рівень вихованості учнів класу, безумовно можна сказати, що вони всі добре виховані, немає хамів і грубіянів, хоча в деяких учнів у поведінці вже позначаються особливості підліткового віку.

 Більше треба працювати з класним колективом над їхнім інтелектуальним розвитком. Діти - фізично розвинені, але лінуються брати участь у районних та шкільних спортивних змаганнях. 
Виховна робота в класі велася в декількох напрямках, але більше уваги я приділяла естетичному вихованню, формуванню соціального інтелекту, розвитку духовності, моральності учнів. Для вирішення поставлених завдань було проведено багато заходів: це й класні години на різноманітну тематику, бесіди із класом, випуск стінгазет, плакатів, години спілкування.
 Розпочався наш навчальний рік з свята Осінніх іменинників. Де активну участь взяли не тільки учні, а й батьки.
Особливо хочу відзначити роботу, пророблену для формування соціального інтелекту. Для цього провела цикл занять: «Наш клас закони життя»,«Мужність і боягузтво людини», «Спілкування. Навички спілкування», «Спілкування й повага», «Із труднощів поодинці не вийти», «СНІД не залишайся байдужим» Учні на цих заняттях охоче включалися в бесіду, наводили самі приклади з життя й колективно робили висновки. Школярі вчилися розумно взаємодіяти із соціумом, колективом через розвиток соціального інтелекту.
 Провела ряд занять по правовому вихованню: „Про звички корисні та шкідливі", „Конституція України - головний закон нашого життя", „Захист прав дитини" (Конвенція про права дитини).
Уся ця робота була спрямована на розвиток самостійності учнів, зміцненню дружніх відносин у колективі й розкриттю різних індивідуальних здібностей учнів.
Свої відносини з учнями я намагаюся будувати на основі взаєморозуміння, довіри, намагаюся стати на позицію своїх учнів, подивитися на навколишній світ їх очима. Клас наш дружний, ми беремо активну участь у всіх загальношкільних заходах.  Новорічні свята також минули не без нашої участі, ми святково прикрасили клас та підготували різдвяний вертеп
У проведенні й підготовці  заходів більшу частину роботи виконував актив класу, що ми обрали у вересні. Роботу із класом намагалася будувати, спираючись на актив класу. У класі всі охоплені дорученнями з урахуванням їх інтересів, про пророблену роботу розповідають на класних зборах, все це сприяє розвитку активності, ініціативи й діловитості. Результат: відчувається, що учні міняються на краще, намагаються стати добріше, поводження їх стає усвідомленим і мотивованим.
Активну участь мої учні беруть у загальношкільних заходах, зокрема у нашій школі проходила Благодійна ярмарка, де мої учні були активними торгівцямитакож вона брали участь у святкуванні дня вчителя - танцювали.
Були активними учасниками Шевченківського тижня в школі.
Звичайно ,нагороди це приємно,були в нас успіхи, але й невдачі теж. Були й дрібні порушення дисципліни з боку членів класного колективу.  І успіхи, і невдачі, як особисті, індивідуальні, так і всього класу аналізувалися на класних зборах, на класних  годинах, в індивідуальних бесідах з учнями. Я, як класний керівник, намагалася вести бесіди з учнями за погане поводження, направляла бесіду в потрібне русло, допомагала класу підводити підсумки, робити висновки й будувати плани на майбутнє.
В індивідуальній роботі з учнями основний наголос робила на індивідуальних бесідах з ними, провела дослідження особистості учнів.   У процесі роботи були використані наступні діагностичні методики: анкета «От я який!», тест по виявленню темпераменту, анкета «Урок очима учнів» .
Роботі з батьками теж приділяла багато уваги, проводила з батьками індивідуальні бесіди, класні батьківські збори . 
Звичайно, залишається ще багато невирішених проблем і протиріч. Це, по-перше, залишає бажати кращого рівень культури поводження деяких членів класного колектив,подруге, нестача толерантності у ставленні до оточуючих. Але на те воно й життя, щоб були проблеми й вони вирішувалися.
У наступному навчальному році планую працювати над реалізацією виховної програми  «Громадянином бути зобов'язаний». Ціль програми – створення умов для формування соціально-активної особистості громадянина й патріота, що володіє почуттям національної гордості, любові до Батьківщини, готовністю відстоювати її інтереси.
Поставлена мета буде забезпечуватися рішенням наступних завдань:
Формуванням в учнів громадянства й патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних цінностей. 
Вихованням поважного відношення до культурного й історичного минулого країни, до традицій і звичаїв предків. 
Вивченням правової й державної систем України, символіки, життя й діяльності видатних особистостей. 
Вихованням любові до свого краю, рідної домівки - місцю, де людина народилася й виросла.
Формуванням активної життєвої позиції.

Немає коментарів:

Дописати коментар